۱۳۹۱ اردیبهشت ۶, چهارشنبه

توضیحات

1. قبل نوشتن مطلب قبلی می دانستم زیاد بازخورد خوبی نخواهد داشت اما نه تا این حد!
2. من تجربه شخصی ام را گفته ام. بسیاری هستند که همه اینها را دیده اند و لمس کرده اند و هنوز راضی و خوشحال
3. ایران از هیچ نظر در مقیاس های جهانی با کانادا قابل قیاس نیست. اصلا نظم و سیتمی ندارد که حالا سیستمش را بخواهی با اینجا برابری دهی. فقط یک نکته ظریف اینجا هست، من شخصا به همان مدل نظم موجود در ایران علاقه بیشتری دارم
4. کسانی که در ایران هستند و مخالف نوشته من، مشکلی نست. باید خودشان تجربه کنند اما از کسانی که سالهاست اینجا ساکن هستند کسی بیاید با منطق اشتباه من را باز گو کند. فقط یک احمق حرف منطقی را نمی پذیرد.
5. من هدفم مطمئنا بازگشت به ایران است اما به خاطرسالهایی که هدر دادم تا الان اینجا باشم، سعی دارم به هدفی که داشته ام نزدیک شوم
6. کانادا بهترین کشور برای مهاجری است که هیچ جایی در کشور خود ندارد. بدون شک بهترین جاست. اما برای مهاجری که چاره ای جز مهاجرت ندارد.
7. با زحمتی به مراتب کمتر از آنچه اینجا باید متحمل شد می توان در ایران کاری کرد و حرفه ای را به سرانجام رساند. مطمئن باشید
8. من نه از نظر مالی و نه عاطفی خیلی وابستگی ندارم. بسیار کمتر از آنچه مهاجران به ظاهر خوشحال دیگر وابسته اند. فقط  اگر حتی بتوانم سودای خام مهاجرت را از سر یک نفر بیرون کنم وظیفه ام انجام شده. بهتر است امروز رویایتان را کسی خراب کند تا خودتان با تمام وجود در پوچی اش غرق شوید.

۷ نظر:

  1. oonaee to iran rahattaran va tarjih midan irna bargardan ke ghodarate tatbigh paziri ba mohit haye mesle adamo nadaran! ma kollan to iran chon az hame jaye donay joda boodim balad nistim to javamee zendegi konaim ke nazmo tartibo....... dareh va agar mikhai toosh zendegi koni bayad ye seri sttandard haro roayat koni! chon tatbigh pazirie ma va fiso efadeh ma iraniha kheilie va fekr mikonim az damaghe fil ofadim!!!!! pas sakhte too mohite jadid boodan! oonaee ham ke mifarmaeed hichi too iran naboodan!!!! kheili haham kheili chiza zahmat keshidan bedast avordan va beonvane pdashe zahmateshoon oomadan inja ke MESLE ADAM zendegi konan na mesle ........ ! yekam mosbat bash! va agar raeeset johoode hagh dareh gar barat jebheh begireh! chon na inke to mosalmooni inke 99% iran ha ke ghablan barash kar kardan cheppoondan pichoondanesh!! hich vaght az tarafe khodet chizio negah nakon! hame chio besoorate kalanesh bebin! ma Irani jemaat sabeghe nadashteh kario mesle bache adam anjam bedim magar inke 1.khalfesh sabet she2. vaghan az iran khodemoon o joda kardeh bashim va vaghan bekhaim mesle baghie adama zendegi konim! agar mikhai bargardi ASAP bargard ta bishtar omret hadar nareh!!! chon mahio harvaght az ab begiri tazeh ast!!!

    پاسخحذف
  2. albateh ezafeh konam az nazare man tanha ameli ke ye nafaro mitoone bargardooneh iran hatta agar kamel ba inja kenar oomadeh bashe!! vabastegie khanevadegie ke hich bahsi toosh nist va dovom moshkelate maaali! agar har kodoom az inha bashe ! No Doubt! hatman bayad bargardeh!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. Mr Nashenas 1: Which part of your mumbling is based on any fact? Please think at least a little bit before talking

      حذف
    2. 1. yekam agar vaghe binane tar be atrafet negah koni va bedoone ERGHE melli ghatan mifahmi ke ma iraniha! moshkel az khodemoone! na az baghieh donya! chon bekhater hokoomatemoon kamelan az donya door oftadim! 2. shoma ke az harfam babate irano irani boodanet narahat shodi! va be irani boodanet eftekhar mikoni ( nemidoonam albateh) ke man kheili eftekhar mikonam !! az in bebad hich adami too in donya ! gheir az irani ha!!!! albateh vaghti ba ye hamvatan harf mizanan! be ye zaboone digeh harf nemizanan!!!

      حذف
  3. @Mr Nashenas 1: Which part of your mumbling is based on any fact? Please think at least a little bit before talking!!!

    پاسخحذف
  4. دوست عزیز به نظر من بخشی از واکنش تندی که از کامنت گذار ها گرفتید به خاطر نصحیت هایی بوده که جابه جا بهشون کردید و احساس شخصی خودتون را به واقعیت مهاجرت نسبت دادید. من هم مهاجرم . دوساله اومدم و عاشق کانادا هستم . دروغ هم نمی گم . دلیلی نداره که اینجایی که کسی منو نمی شناسه بخوام دروغ بگم . اما ما عادت داریم فکر کنیم فقط اونی که بد می گه داره راست میگه. اما من یه چیزی را باز هم از خوندن نوشته ی شما متوجه شدم اونم اینکه اکثر مهاجران مونترال اخیرا اظهار نارضایتی می کنند که به نظر من این اشکال مونتراله نه کانادا. من به همه می گم بیان از اونجا بیرون . جاهای دیگه ی کانادا را امتحان کنید باز می مونن و مسائل مونترال را که یک استان متعصب و خشن و ضد مهاجره را به همه جای کانادا نسبت میدن و ته دل مردم را خالی می کنند.
    ببخشید در مثل مناقشه نیست امابه نظر میاد گاهی هوش ها بعضی از آدم ها با هوش ترن . میگن توی یک مطالعه اومدن به یه عده موش از یک سوراخی مدت ها غذا دادن بعد از مدتی دیگه از اون سوراخ غذا ندادن و موش ها بعد از چند بار اومدن دم اون سوراخ و ناامید شدن از غذا دیگه به اون سوراخ مراجعه نکردن حتی بعد از اینکه دوباره غذا دادن از اون سوراخ را شروع کردن. بعضی از آدم ها می چسبن به اون سوراخی که دیگه فایده ای براشون نداره اما یه روزی خوب بوده. عزیز من وقتی ناراضی هستید به جای غر زدن و شکایت که باعث میشه خودتون را زیر سوال ببرید یه تکونی به خودتون بدید من نمی گم برگردید چن هیچ مهاجر برگشته ای را ندیدم که بعد از چند سال دوباره پشیمون نشده باشه. اما شانستون را اینبار یه جای دیگه امتحان کنید. ما مهاجر های راضی از اینجا واقعی هستیم وجود داریم دروغ نمی گیم مثل شما ها ما هم خانواده داشتیم از زیر بته به عمل نیومدیم و عاشق ایران بودیم زندگی کامل و خوبی اونجا داشتیم مهاجرت برای ما هم عین مرگ بود خیلی هم سختی کشیدیم اما حتما یه فرقی با شما داریم که اینجا را دوست داریم دیگه! به جای انکار ماها بگردید تفاوت را پیدا کنید و اونو از بین ببرید.
    من نمی گم اینجا بی اشکاله و خیلی همه ی آغوش ها برای مهاجر ها بازه اما می گم من از مردم کانادا خیلی مهربونی و انسانیت و کمک دیدم . انگار عادت دارن کمک کنن . از استاندارد هاشون به هیچ وجه نمی گذرن اما اگر حس کنن که کشورشون را دوست داری و برای ارزش هاشون ارزش قائلی کمکت می کنن تا وارد سیستمشون بشید. من هم خیلی وقت ها دلم برای ایران و کسانی که اونجا دارم یه ذره میشه اما فقط دلم می خواد برم دوسه هفته ببینمشون و یاد خاطرات بکنم و برگردم . من کانادا را برای زندگی انتخاب می کنم و اونجا را برای تجدید خاطرات زندگی گذشته ام و دیدار با عزیزانم می خوام . وقتی از همه ی اینا سیراب شدم دوست دارم برگردم به جایی که به من آرامش و امنیت و احترام داده . در آخر براتون آرزوی موفقیت می کنم

    پاسخحذف
  5. می دونید حرف حق همیشه تلخه. ولی راستش یه نکته در نوشته های شما و حرفهایی که امثال ما زدند و نوشتند وجود داره که متاسفانه خیلی ها اونو نمی بینند و نمی شنوند. چون شاید به خوب خوندن و شنیدن عادت نداریم. اون اینه که کانادا بهترین مقصد برای اونهایی است که هیچ راه چاره ای در مملکت خود ندارند و مقصد بدی هم نیست برای اونهایی که از صفر شروع می کنند یا در شرایط صفر قرار دارند. مطمئنا اونها اگر بتونند به کانادا برند با همه او چیزهایی که منو شما می بینیم باز هم راضی و خوشحال خواهند بود.

    پاسخحذف